Szerencsére már lehet nem monogám kapcsolati formákról sorozatokat készíteni, és az amerikaiak után most a britek is belevágtak. Az HBO-n látható 2020-as Trigonometry egyébként ugyanazt a felállást mutatja be, mint amit a You Me Her esetében már láttunk: egy férfi és két nő alkot egy triádot.



Gondolom, az egy nő két férfi konstelláció sokkal ijesztőbbnek, a hagyományos értékek követői számára idegenebbnek tűnik, hiszen többnejűség a Bibliában is van, de a többférjűség már extrább. Arról nem is beszélve, hogy leszbi jeleneteket sokan néznek szívesen, míg két férfi csókolózása kevesebbek tetszését nyeri el. Bár a triád lehetne olyan is, ahol mindkét férfi csak a nővel szexel...

Ami a kapcsolat eredettörténetét illeti, itt még annyi hűtlenségi szál sincs, mint az amerikaiban: az unikornis albérlőként kerül a pár lakásába és rögtön az első este elviszik egy éjszakai bárba, ahol drag queen-ek szórakoztatják a közönséget. Mindenki jó sokat iszik, és a nőnek öltözött férfiak hamar fel is világosítják a frissen beköltözött francia csajt, hogy a főbérlői minden bizonnyal szívesen fogadnák őt unikornis gyanánt. Neki meg fogalma sincs, mi az.

De sokáig nem történik konkrétan semmi, csak éldegélnek hármasban és megvan az erotikus alaphangulat, mindenki mindenkihez vonzódik, bár senki nem beszél semmiről. Együtt néznek filmet, együtt mosnak fogat, már csak a szex az, amiből az albérlő ki van zárva: ő csak hallgathatja, ahogy a másik kettő szeretkezik a szomszéd szobában.

Míg a You Me Her-ben a feleség eltitkolta a férj elől nők iránti vonzalmát, a brit sorozatban Kieran, a pasi tud brazil barátnője, Gemma leszbikusságáról. Gemma tulajdonképpen azon csodálkozik, hogy egy férfibe szerelmes, mert előtte csak női partnerei voltak. Ray, a külsős lány ugyanakkor még soha nem fedezte fel magában nők iránti vonzalmát, őt a pár együtt vonzza annyira, hogy nem is tud közülük választani.

Az eredeti pár esküvőre készül, miközben egyre közelebb kerül Ray-hez is, aki immár nélkülözhetetlenné tette magát. Ray harminc évesen költözött el a szüleitől, miután egy pánikroham miatt feladja szinkronúszó karrierjét, és még fogalma sincs, mihez kezdjen az életével. De tulajdonképpen újrateremti a szülői házat egy másik szinten: ott a szülőivel élt szimbiózisban, itt pedig a főbérlőivel. A vágyott önállóságból semmi sem lesz.

Ray az, aki először szerelmet vall a jegyespárnak, aztán, mivel ezek nem viszonozzák a vallomását, eldönti, hogy az esküvő után elköltözik. A lakodalom hevében viszont végre megtörik a jég és a nászéjszakát már hármasban töltik. Másnak reggel a házaspár rohan nászútra és nincs idejük semmit megbeszélni. Így Ray azt hiszi, hogy egyszeri alkalom volt az egész, és végképp el kell költöznie.

Mint azt már sejthetjük, végül erre nem kerül sor, mert Gemma és Kieran előbb hazajön a nászútról és könyörög Raynek, hogy maradjon velük, mert ők is szeretik és ők együvé tartoznak.

A triád tehát létrejön, de ekkor következnek a szokásos problémák. Az oké, hogy hárman együtt vannak, de mindenki más úgy tudja, hogy Ray csak albérlő vagy maximum is barát. Tehát felmerül a coming out problémája. A poliamória fogalmát összesen egyszer említi valaki: mikor Kieran kollégája rájön, hogy ki is a pasinak Ray, nagy megkönnyebbüléssel világosítja fel Kierant, hogy ő is volt már poli kapcsolatban egy nős férfival (a feleség tudtával és beleegyezésével) és milyen szörnyű, hogy erről a számára fontos történetről nem beszélhet senkinek, mert úgyse értenék. Mindjárt meg is kérdezi, hogy ez a triád zárt-e vagy nyitott. Kierannak fogalma sincs, erre még csak nem is gondoltak.

Láthatjuk a barátok és a családtagok reakcióit, mikor a hármas tagjai úgy döntenek, hogy mindenkivel közlik a tényeket. Van, aki csak nevet, van, akit felbosszant, hogy Gemma folyton a középpontban akar lenni és hol előbújik, hol vissza, először leszbi, aztán heteró, majd biszex és poli... És az első évad végén előkerül a gyerekvállalás kérdése is.

Úgy tűnik, lesz folytatás is, úgyhogy várom a 2. évadot.