A minisorozat a 70-es évek Rómájába visz és egy erotikus magazin, a Playmen története, amelyet a tulajdonos, Saro Balsamo börtön előli menekülése után az addig háttérben maradó feleség, Adelina Tattilo vesz át és futtat fel a maga módján.
Ha valakinek tetszett a már megénekelt Lidia Poët, amely a XIX. századi olasz nők sorsán keresztül mutatja be Itália társadalmi változásait, az ezt is kedvelni fogja. Ahogy az előző, durván 100 évvel korábban játszódó történetben, itt is régi beidegződésekkel, szexizmussal, kettős mércével kell a nőknek szembenézniük.
Amíg a férj, Saro Balsamo vezeti a magazint, az elsősorban férfi közönség számára szállít félmeztelen nőket ábrázoló fotókat, amikor azonban az Erkölcsrendészet jóvoltából forró lesz a talaj a lába alatt, a pasi lelép a liberálisabb Franciaországba a szeretőjével, és a feleségére hagyja az üzletet meg a két gyerek nevelését…
Az önmagában senkit nem lep meg, hogy egy sikeres olasz férfi szeretőt tart, hiszen ez évszázados hagyomány, mi több, az sem szokatlan, hogy a szeretőjét teherbe ejti (ahogy itt is), de a feleség ilyetén cserbenhagyása és a bigámia azért már eléggé kilóg a normából.
Adelina ingadozik a hagyományos olasz feleség, jó katolikus családanya és a modern, szexuálisan felszabadult vállalkozó nő szerepe között. Ő és a szexuális erőszak áldozatává vált gyakornok, Elsa a sorozat legérdekesebb szereplői: először ellenségek, majd egyfajta nővéri szövetség születik köztük: szeretnének egy férfiak utalta világban férfiak nélkül, saját jogon érvényesülni.
Bármennyire is 50 évnyire van tőlünk ez a sztori, a társadalmi hozzáállás tulajdonképpen nem sokat változott: a férfiak hűtlenségét még mindig sokkal elnézőbben kezeli a társadalom, mint a nőkét, az áldozattá váló nőt még mindig annyira szívesen hibáztatják (lásd a napokban született felkavaró ítéletet egy egyetemi erőszakkal kapcsolatban).
Adelina hűtlensége, amely már tulajdonképpen nem is számít annak, hiszen a válás folyamatban van és a férj elhagyta a családi fészket, Sarót mégis teljesen kiborítja, főleg, mert az exe egy jóval fiatalabb pasival (ráadásul gigolóval) szűri össze a levet: a férj teljesen bevadul és kezet emel az asszonyra.
Érdekes, közben hogyan alakul a házaspár kamasz fiának szerelmi élete: ő tartaná magát a konzervatív értékekhez, de a lány, akivel járni kezd, teljesen másképp képzeli a szerelmet és gátlástalanul csókolózik bármelyik sráccal, akivel tetszenek egymásnak. Ez még egy igazán szabadelvű felnőttnek is nehezen elviselhető szerintem, főleg, ha a társaság szeme láttára és nem privát körülmények között történik. A fiú büszkeségében sértettnek érzi magát, főleg, mert a többi fiatal szóvá teszi a barátnője viselkedését…
De visszatérve a felnőttek problémáira: miközben a magazint mindenféle támadások érik, állandóan a csőd és az ellehetetlenítés között ingadozik, a lapszámok egyre több polgárpukkasztó témát dolgoznak fel: például a szvingert, a párcserét, a válást, a fogamzásgátlást, a szexuális segédeszközök használatát. Nem mindig járnak el tisztességesen: lesifotósok fényképeit közlik le celebekről, ami akkoriban még szokatlan volt, illetve az is előfordul, hogy magán erotikus fényképeket közölnek az érintettek beleegyezése nélkül. Sőt, egy hűtlenség miatti gyilkossági dráma szereplőiről is leleplező fényképek jelennek meg náluk.
Jó kis sorozat, érdemes végignézni.
